dag 3

hej pa er :) nu har jag lite mer tid att skriva! allt ar bra hittills och dom tar hand oss sa bra nastan for bra haha, det har varit 3 fullspackade dagar!! i fredags var det ju resedagen, klev upp 5 pa morgonen och var framme i langres halv 10 pa kvallen! och nar vi satt pa flyget i arlanda och vantade pa att vi skulle lyfta berattade kaptenen att vi hade fatt punka pa ett dack och vi fick sitta i planet och vanta ca 50 min medans dom bytte dack!

Vi bor pa skolans internat i en korridor, dar bor vi i ett fyrkantigt rum med brandgula vaggar 4 sangar, 4 skrivbord och 4 skap haha det ser ganska hemskt ut, kanns lite som vi bor i pa ett barnhem men det ar ganska mysigt ocksa haha!! Det bor ocksa en massa tyska tjejer i korridoren som ocksa ar har pa praktik, vi delar toa och dusch med dom. Men vi ska bara bo sahar tills pa fredag, da ska vi fa flytta in i en lagenhet dar vi har eget kok och badrum osv.

Igar var vi till en by (kommer inte ihag ett enda namn pa nan stad eller by vi har varit i och aven o, jag kom ihag vad det hette skulle jag aldrig kunna stava till det!!) dar fick vi se hur man tillverkade champagne och vi fick aven smaka 5 olika sorter, men jag tyckte inte att det var sa gott! Sen akte vi till en stad som jag faktiskt kommer ihag namnet pa och kan stava, Troyes, det var sa jakla haftigt!! Ni ska fa se en massa bilder nar jag kommer hem!

Idag har vi varit i en annan stad dar vi fick se hur man tillverkar konjak och likor, dar fick vi smaka en massa olika likorer! Sen for vi till en by dar vi gick omkring en stund det ar sa himla fint och gammalt, liksom pittoreskt det ar jattehaftigt att se!! Ikvall ska vi ha "pizzaparty" haha, med dom tyska eleverna sa vi kanske lar kanna dom lite!

Men jag maste saga att det ar forjavla kallt har!! Det ska tydligen bli varmare pa onsdag och det hoppas jag verkligen stammer!! Sen ar jag inte imponerad pa maten har an heller och fan dom ar lika hemsk som egelskmannen jag kommer vara sa javla less pa choklad nar jag kommer hem, ar fan redan det efter 3 dagar!! Deras frukost bestar av croissanter med nutella och chips osv jag kommer se ut som en gris nar jag kommer hem!! Men nu orkar jag inte skriva na mer for det ar som sagt sa javla svart att skriva pa det har tangentbordet det ser helt cp ut haha! Men jag hoppas ni har det bra dar hemma :) jag saknar er redan!! PUSS!

ps. facebook ar sparrat pa den har datorn sa Anna och Malin, kolla era hotmails, jag skickar dar istallet! Mamma och pappa ocksa men det vet ni redan! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0