Day off

Hejsan :) vet att jag ar lite seg pa att skriva men jag skriver ju mail till alla istallet!

Idag har jag min day-off det ar jatteskont :)  och Anna ar ocksa ledig vi skulle ga pa supermarket imorse och kopa lite frukost men det var ju inte oppet?? Men vi var hungrig och tankte att natt nagonstans maste ju vara oppet sa vi gick bara efter nan vag och ja till slut sa hittade vi en liten bensinmack som var oppen hehe det var inte sa stort utbud men vi kopte en baugett var och lite godis, fan dom har tillochmed baugetter pa bensinmackar?? Och vin, dom verkar vara lite alkis alla har i det har landet haha! Pa vagen dit gick vi igenom en jattekonstig kyrkogard ocksa!! har sett den nar vi kort forbi ocksa alltsa den ar jattekonstig den ligger precis mitt i byn och det ar ingen kyrka dar bara typ ett stort inhangnat omrade med huuuuuuur manga gravar sol helst det ser ut som dom har proppat dit sa manga dom kan typ och det ar jattestora gravar, jag knappte kort sa ni far se nar jag kommer hem :)

Ja nu har ju praktiken satt igang ocksa och vad sager man? FRANKRIKE LAR ER TALA ENGELSKA!!!!!!! Herregud pa min praktikplats jobbar det bara en massa killar och tva tjejer, tjejerna kunde lite engelska sa pass att det gar iaf att kommunicera lite med dom, men som igar kvall nar bada tjejerna var lediga och jag jobbade med killarna ja det var ju valdigt intressant hehe... det vart mkt teckensprak och jag holl mej till headchefen hela tiden som ar en gammal gubbe typ och han vet att jag inte kan na franska men anda sa bara pratar han pa och pa med mej jag svara ibland pa svenska eller sa sager jag bara okej eller ja haha han forstar lika lite svenska som han forstar engelska sa det spelar ju egentligen inte roll vilket sprak jag pratar :P ibland kan jag hora att han sager nagra tyska ord till mej han tror val att jag ska forsta det battre vilket jag iofs ibland gor haha!

Jag maste saga att det jag saknar mest med svergie just nu ar maten dom ater fruktansvart sliskigt har jag ar sugen pa kokt potatis, pannbiffar champinjonsas och lingonsylt (sa nu vet du vad du ska laga for mat nar jag kommer hem mamma) och jag ar sugen pa knackebrodmackor med bregott och vanlig ost pa haha!

Nu ska jag ga in pa rummet och lagga mej pa sangen och lyssna pa musik eller lasa min bok jag ar ganska saker pa att anna har somnat haha!

Hoppas ni har det bra alla dar hemma :) saknar er! puss

Kommentarer
Postat av: pappa

ha ha....så ska det se ut!!!!!!Nu fick du till lite!!

Ok,mamma fixar biffarna så tar jag hand om knäckebrödet :-))))

2010-03-21 @ 18:17:11
Postat av: Mamma

Jaha...det får bli våran påskmat i år då :)

2010-03-22 @ 13:16:23
URL: http://idsonflidson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0